دستگاه لاغری ال پی جی چیست و چگونه کار می کند؟

دکتر منوچهر امینی | لاغری موضعی با دستگاه lpg در مازندران

دستگاه لاغری ال پی جی چیست و چگونه کار می کند؟

حتی با وجود داشتن یک سبک زندگی سالم، باز هم سلول‌های چربی اغلب بیش از آنکه حذف شوند در بدن ذخیره می‌شوند. این چربی‌های موضعی نسبت به ورزش و رژیم غذایی هم مقاوم هستند. علاوه بر آن، به مرور زمان تولید کلاژن و الاستین به وسیله سلول‌های جوان و سالم نیز کاهش پیدا می‌کند و مجموعه این تغییرات باعث افتادگی پوست می‌شود. نتایج بیش از ۱۳۰ مورد مطالعه علمی ثابت کرده است که ال پی جی دانش تحریک سلول‌هاست و این واقعیت توسط سازمان غذا و دارو (FDA) نیز به تأیید رسیده است. ال پی جی با تحریک مکانیکی پوست به شیوه‌ای کاملاً بدون درد و غیرتهاجمی، موجب فعال شدن مجدد سلول‌هایی که در حالت خواب عمیق فرو رفته‌اند می‌شود.

تاریخچه LPG

سازنده دستگاه LPG شخصی بنام Louis Paul Guitay است.
او بدنبال تصادف دچار آسیب شدید پوست و عضلات گردید و تحت درمان ماساژ شدید روزانه قرار گرفت. درمان موثر بود ولی در طی درمان او سختی بسیاری را متحمل شد. به همین دلیل بعنوان یک مهندس بفکر ساخت دستگاهی افتاد که این ماساژ پوست را بطور خودکار انجام دهد. بدین ترتیب در سال ۱۹۸۰ موفق به ساخت دستگاه Endermologie گردید که معروف به LPG شد.

دکتر منوچهر امینی | لاغری موضعی با دستگاه lpg در مازندران

دستگاه LPG چگونه کار می کند؟

دستگاه LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.
لیپوماساژ توسط این دستگاه غیر تهاجمی بوده و نیاز به بی هوشی ندارد. این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود.
ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات، و یا استخوانها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

تکنیک رول (گردش)

دو غلطک مستقل در دستگاه LPG در حالیکه حرکت رو به جلو دارند کمک به کشیده شدن پوست می کنند. این روش در درمان بافتهای مختلف از جمله؛ سلولیت، چربی، ادم پوستی، بافت فیبری در پوست، چسبندگی های پوستی، التهاب های پوستی، پوستهای نازک شده و شکننده و حساس، موثر می باشد.

تکنیک بلند کردن (Lift)

با ایجاد پالس های ضربانی کوچک در سر دستگاه باعث ایجاد موجی در بافتهای بدن می شود که نتیجه آن تحریک سیستم ظریف سازی پوست است. که با توجه به میزان فرکانس بخش لیفت دستگاه (۴، ۸ یا ۱۶ پالس) و قدرت مکش انتخاب شده (که شدت آن قابل تنظیم است) این تحریکات برای زیبایی سازی و اهداف درمانی از جمله پوست نازک و شکننده، ادم بافتی، اسکار پوستی، چین و چروک پوستی، لیفت پوست استفاده می شود.

مکانیسم اثر اندرمولوژی

تحریک مکانیکی عمل اصلی دستگاه است که توسط جامعه علمی اثرات آن به اثبات رسیده است. تحریک مکانیکی بر روی سطح پوست باعث ایجاد سیگنالهایی برای سلولهای پوستی می شود که پاسخ فیزیولوژیک سلولها به آن به شرح زیر است:
برقراری مجدد جریان خون و لنف در بافتهایی که دچار سلولیت شده اند. افزایش درناژ لنف و خون و در نتیجه از بین بردن مواد زائد تجمع یافته؛ و به همین ترتیب بهبود متابولیسم و تبادلات سلولی در سلولهای درم از جمله فیبروبلاست ها تحریک فیبروبلاستها جهت تولید کلاژن و الاستین فعال سازی تجزیه چربی ها.

آیا تحقیقات پزشکی این روش را تائید کرده است؟

روش اندرمولوژی ال پی جی یک سیستم ماساژ تائید شده توسط FDA در سراسر جهان برای درمان لاغری و سلولیت می باشد. در یکی از تحقیقات ثبت شده در PubMed روی ۳۳ خانم برای درمان سلولیت به روش LPG در هر هفته ۲ بار و بمدت ۱۵ جلسه موثر بودن این روش را در کاهش سایز و بهبود سلولیت اثبات کرده است.*

شروع اثرات LPG از چه وقتی می باشد؟

شروع اثرات درمانی با LPG از همان جلسه اول می باشد ولی اثرات قابل مشاهده معمولا از جلسه ششم به بعد می باشد، که حالت پوست پرتقالی سلولیت از بین رفته و پوست نرم و صاف ایجاد می شود.

آیا رژیم غذایی همراه با LPG لازم است؟

رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه به همراه جلسات LPG باعث اثرات مناسب تر و بهتر می شود. و اگر هدف شما از درمان به روش LPG کاهش وزن هم باشد توصیه به رعایت رژیم غذایی و ورزش می شود.

چرا فعالیت بدنی بعد جلسات LPG توصیه می شود؟

از آنجا که با تجزیه چربی های بدن یک منبع انرژی در خون آزاد می شود با افزایش فعالیت این منبع انرژی توسط عضلات استفاده شده و مانع برگشت آنها می شود.

دکتر منوچهر امینی | لاغری موضعی با دستگاه lpg در مازندران

تعداد جلسات درمانی و مدت هر جلسه درمانی چقدر است؟

هر جلسه درمان حدود ۳۰ دقیقه ؛ و هر دوره درمانی حدود ۱۵ جلسه می باشد.

آیا نتایج درمان دائمی است؟

اگر عوامل ایجاد شرایط اولیه (قبل درمان) تغییر کند و یک ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل داشته باشید به همراه درمانهای نگه دارنده هر ۴-۳ هفته ۱ بار می تواند نتایج دائمی داشته باشد.

مزایای ال پی جی

 افزایش جریان خون
 افزایش تخلیه لنفاوی، که به حذف مایعات زائد کمک می‌کند.
 بهبود رنگ و لطافت پوست
 بهبود انعطاف‌پذیری و نرمی پوست
 خوش‌فرم شدن بدن
 لایه‌برداری پوست و نمایان شدن پوست لطیف‌تر
 کاهش تنش‌های عضلانی
 ایجاد انگیزه برای تلاش در حفظ سلامتی و تناسب اندام
 ایجاد حس شادابی و خوب بودن

بهترین متقاضیان

بهترین متقاضیان برای دستگاه لاغری ال پی جی افرادی هستند که از سلامتی خوبی برخوردارند و قصد دارند شکل ظاهری لگن، ران‌ها، باسن، شکم و هر قسمت دیگری از بدن که سلولیت و چربی‌های زائد در آن انباشته شده است را بهبود بدهند.

به طور کلی بهترین متقاضیان برای ال پی جی افرادی هستند که:

 از نظر سلامت جسمی و روانی در وضعیت خوبی هستند.
 در مورد روش‌های درمانی به خوبی توجیه شده و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این روش‌ها دارند.
 قصد دارند شکل ظاهری اندام‌های خود را با کاهش سلولیت و بهبود رنگ پوست، بهتر کنند.
 دستیابی به پوستی لطیف‌تر و شاداب‌تر و اندامی لاغرتر از نظر روانی و عاطفی برایشان سودمند است.

اگر شما هم فکر می‌کنید که فرد مناسبی برای استفاده از ال پی جی هستید، یک جراح باتجربه می‌تواند شرایط شما را ارزیابی کند، همه نکات لازم در مورد این روش که احتمالاً از آن اطلاع ندارید را برای شما توضیح بدهد، به تمامی پرسش‌های شما در این زمینه پاسخ دهد و به شما کمک کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ال پی جی روش مناسبی برایتان هست یا خیر.

چه افرادی نباید از ال پی جی استفاده کنند؟

از آنجا که دستگاه لاغری ال پی جی شدت جریان خون را تا حدود ۴۰۰% افزایش می‌دهد ممکن است در زمان درمان باعث تشدید علائم بعضی از بیماری‌ها و یا آسیب رسیدن به بعضی از اندام‌های بدن شود. به همین دلیل از ال پی جی نمی‌توان برای افرادی که به امراض و بیماری‌های زیر مبتلا هستند استفاده کرد:
 ترومبوز (تشکیل لخته خون) و یا مصرف داروهای رقیق کننده خون
 بیماری‌های عفونی پیش رونده مانند ایدز و غیره
 سرطان و تومورهای بدخیم در عرض پنج سال گذشته
 بیماری‌های قلبی – عفونت‌ها و التهاب‌های حاد
 بیماری‌های تنفسی
 نارسایی کلیه
 هپاتیت
 دیابت
 بیماری‌های گردش خون در عرض دو سال گذشته

قسمت‌هایی از بدن که می‌توان از ال پی جی برای آن استفاده کرد:

اگر چه از دستگاه لاغری ال پی جی می‌توان در تمامی نواحی بدن (از جمله صورت برای کمک به کاهش خطوط و چروک‌های ریز) استفاده کرد، اما ما اصولاً از این روش برای شش قسمت اصلی از بدن که بهترین نواحی برای حذف سلولیت‌ها و چربی‌های زائد هستند استفاده می‌کنیم:
 بازوها: کشیدن و خوش‌فرم کردن بازوهای شل و افتاده
 شکم: سفت کردن پوست شل و حذف چربی‌های زائد سمج جهت خوش‌فرم کردن عضلات شکم
 باسن: صاف، خوش‌فرم و بالا کشیده
 ران: فرم‌دهی و صاف کردن سلولیت‌ها برای کمک به لاغری و خوش اندامی
 پهلوها: پوست سفت و کشیده، اندامی لاغر و بدون چربی‌های بیرون زده از پهلوها در بالای کمر
 سینه و عضلات سینه: حذف چربی‌های انباشته در ناحیه سینه جهت کاهش بزرگی سینه در مردان(ژنیکوماستی)

خطرات و عوارض

با وجود آنکه کارآیی روش ال پی جی برای تعداد زیادی از افراد مختلف ثابت شده است، اما همیشه این احتمال وجود دارد که برای بعضی افراد کارآیی لازم را نداشته باشد. علاوه بر آن ممکن است در بعضی موارد برای دستیابی به نتایج مطلوب به تعداد جلسات زیادی نیاز باشد و این می‌تواند هزینه مالی زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. به همین علت است که احتمال دارد شما مبلغ زیادی را برای چند جلسه هزینه کنید و سپس متوجه شوید که این روش کارآیی لازم را برای شما نخواهد داشت.

آیا ال پی جی درد دارد؟

ال پی جی برای لاغری یک درمان غیرتهاجمی و بدون درد است. حس بیمار در زمان انجام این درمان شبیه به حس ماساژ عمیق است و اغلب افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، تجربه آرام و خوشایندی داشته‌اند. قدرت دستگاه ال پی جی متناسب با سطح راحتی و تحمل شما تنظیم می‌شود. بیمار معمولاً برای راحتی و آسایش بیشتر در هنگام اجرای این روش، یک لباس مخصوص می‌پوشد که شبیه به جوراب بلندی است که تمام بدن را می‌پوشاند.

چه زمانی می‌توان انتظار داشت که نتایج ال پی جی دیده شود؟

مشاهده نتایج ال پی جی معمولاً بعد از ۸ تا ۱۲ جلسه امکانپذیر خواهد بود. ما به مراجعین خود دو تا سه جلسه ال پی جی در هفته با فاصله حداقل یک روز برای استراحت در بین جلسات را توصیه می‌کنیم. همچنین برای دستیابی به سریع‌ترین نتایج ممکن توصیه می‌کنیم که ال پی جی با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم همراه باشد.

ال پی جی چه تفاوتی با لیپوساکشن دارد؟

ال پی جی یک فرایند غیرجراحی و غیرتهاجمی است که نیازی به استفاده از داروی بیهوشی یا بی‌حسی و بریدن سطح پوست ندارد. همچنین در این روش هیچگونه درد و دوره استراحت بعد از درمان وجود نخواهد داشت. در واقع جراحان ال پی جی را به عنوان بخشی از درمان لیپوساکشن به بیماران خود توصیه می‌کنند. گذراندن چند جلسه ال پی جی قبل از شروع عمل لیپوساکشن باعث می‌شود که چربی‌های زائد نرم‌تر شده و حذف آنها برای جراح راحت‌تر باشد. استفاده از ال پی جی بعد از درمان لیپوساکشن نیز باعث صاف و هموار شدن پوست و رفع برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های ایجاد شده در موضع محل عمل می‌شود.

روش‌های جایگزین ال پی جی

برای کاهش چربی‌های زائد روش‌های دیگری هم وجود دارد. این روش‌ها می‌تواند شامل استفاده از کرم‌های موضعی یا راهکارهای دیگر باشد. برای مثال مزوتراپی یکی از این روش‌هاست که در آن چند داروی مختلف به زیر سطح پوست تزریق می‌شود. اما این روش توسط FDA تأیید نشده است و اغلب پزشکان نسبت به خطرات و عوارض استفاده از آن هشدار داده‌اند. علاوه بر آن موادی که در این روش به بدن تزریق می‌شود می‌تواند ترکیبات متفاوتی داشته باشد و در نتیجه نتایج حاصل از این روش هم قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *