تاثیر نخ گذاری یا امبدینگ در درمان چاقی

نخ مخصوص امبدینگ از جنس کرومیک

تاثیر نخ گذاری یا امبدینگ در درمان چاقی

امبدینگ در درمان چاقی‌ موضعی بسیار پر کاربرد است. طب سوزنی در گذشته برای لاغری موضعی، برنامه‌ای جز زدن سوزن نداشت. اما در حال حاضر، نخ‌هایی وجود دارد که می‌تواند جایگزین سوزن شود. جنس این نخ‌ها قابل جذب است و به راحتی جذب بدن می‌شود. نقاط خاصی از بدن توسط این نخ در هنگام جذب شدن، تحریک می‌شود. در نتیجه‌ی این تحریکات، کاهش وزن موضعی شکل می‌گیرد. فقط باید کمی صبر و تحمل به خرج داد.

چاقی موضعی و رفع آن برای خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور، در این روش بیشتر سعی می‌شود تا در موضع خاص و مد نظر بیمار، چربی‌ها از بین برده شوند. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

 

 

آب شدن چربی پهلو و شکم با نخ گذاری
آب شدن چربی پهلو و شکم با نخ گذاری

نحوه لاغری اندام‌های مختلف در روش نخ گذاری

چاقی موضعی از مشکلاتی است که برخی از خانم‌ها و آقایان در طول زندگی خود، تجربه می‌کند. برخی از افراد چاق، به خصوص خانم‌ها، نمی‌توانند با رژیم و ورزش وزن خود را کم کنند. شاید هم دوست داشته باشند جای خاصی از بدن را لاغر کنند. به همین دلیل از روش‌هایی به جز روش رژیم و ورزش استفاده می‌کنند. موثرترین روش در این خصوص، طب سوزنی است. در این روش به جای استفاده از سوزن، از امبدینگ استفاده می‌شود.

 

امبدینگ در درمان چاقی، خوب عمل می‌کند. به خصوص اگر توسط یک پزشک معالج حرفه‌ای انجام شود. نخ گذاری در این روش می‌تواند نقش همان سوزن را ایفا کند. نقاطی که قرار است با سوزن تحریک شود، با جذب شدن نخ در طول مدت ۳ هفته تحریک می‌شود.

 

کاهش وزن کم کم با جذب شدن نخ در نقاط حساس و تحریک شدن عصب مورد نظر، اتفاق می‌افتد. این نخ از جنس کرومیک یا cutgut است. وقتی فرد در حال انجام فعالیت‌های روزمره خود می‌باشد، نقاط مختلفی که نخ گذاری شده است را تحریک می‌کند. این اتفاق منجر به سریع آب شدن چربی در آن نقاط می‌شود.

 

رفع چربی از دور شکم و پهلوها با روش امبدینگ
رفع چربی از دور شکم و پهلوها با روش امبدینگ

 

دلایل چاقی موضعی در افراد مختلف

بیشتر چاقی‌ها حاصل عدم فعالیت و دریافت کالری اضافی است. امبدینگ در درمان چاقی می‌تواند منجر به آب شدن چربی و مصرف کالری‌های اضافه شود. چربی در اندام بزرگ مانند شکم، پهلو، باسن، ران و بازو، چربی‌ها در گذر زمان به سلولیت تبدیل می‌شود.

سلولیت نوعی چربی سفت شده است که به این سادگی‌ها با ورزش و رژیم از بین نمی‌رود. نخ گذاری در این روش می‌تواند نقاط دارای سلولیت را تحریک کرده و کم کم چربی آن را بسوزاند. فقط شخص متقاضی باید صبر کافی در این راه به خرج دهد.

چاقی موضعی، دلایل خاصی دارد. پرخوری‌های شبانه، استفاده از مواد قندی و شکر دار و هر نوع غذای فست فود، منجر به چاقی موضعی می‌گردد. اگر زودتر به فکر از بین بردن دلایل ایجاد چاقی موضعی نباشید، حجم بدن بیشتر شده و بیمار می‌شوید. لذا استفاده از روش امبدینگ در درمان چاقی، می‌تواند به شدت موثر باشد.

نخ مخصوص امبدینگ از جنس کرومیک
نخ مخصوص امبدینگ از جنس کرومیک

 

ماندگاری کاهش وزن با امبدینگ

کاهش وزن گاهی ماندگار است و گاهی نیز ناپایدار و قابل برگشت است. این اتفاق به خود شخص بستگی دارد. در لاغری با روش نخ گذاری، تضمینی وجود ندارد که این روش همیشه ماندگار بماند. اگر شخصی که امبدینگ را تجربه می‌کند بخواهد به رفتارهای غذایی قبلی خود ادامه دهد، مطمئنا چاقی او بر می‌گردد.

ماندگاری در این روش در صورتی اتفاق می‌افتد که شخص در طول زمان، باز هم از امبدینگ در درمان چاقی خود استفاده کند. همچنین، انجام فعالیت بدنی و رعایت رژیم غذایی هم در این راه بسیار موثر است.

کاهش وزن با روش نخ گذاری، نوعی اقدام درمانی و زیبایی به حساب می‌آید. تاثیر این روش فوق العاده است اما شاید بتوان در طب سنتی، روش‌های جایگزین خوب دیگری هم پیدا کرد.

اصلا نمی‌خواهیم امبدینگ در درمان چاقی را زیر سوال ببریم اما درمان چاقی باید از اصلاح  طبع و مزاج بدن شروع شود. لذا در طب سنتی می‌توان از یک رژیم خوب و موثر برای بدن استفاده کرد. سپس می‌توان از روش امبدینگ هم در کنار رژیم غذایی استفاده کرد تا تاثیر کاهش وزن چندین برابر شود. این به شرطی است که پزشک طب سنتی حرفه‌ای در این کار به متقاضیان کمک ویژه کند.

در صورتی که می‌خواهید از روش طب سنتی در کنار امبدینگ در درمان چاقی استفاده کنید، می‌توانید به دکتر منوچهر امینی، متخصص طب سنتی مراجعه کنید.

در تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که میزان موفقیت روش نخ گذاری در افراد ۲۰ تا ۵۷ سال، در حدود ۶۷ درصد است. اما در صورتی که بخواهید این درصد موفقیت بیشتر شود، می‌توانید از طب سنتی هم در کنار این روش استفاده کنید. لازم به ذکر است که روش امبدینگ، تنها روش درمان چاقی نیست. اما در بین خیلی از روش‌های تهاجمی، میزان تهاجم در این روش به شدت پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *