سوزن‌گذاری در نقاط لاغر کننده

سوزن‌گذاری در نقاط لاغر کننده

سوزن‌گذاری در نقاط لاغر کننده

سبک زندگی امروزه باعث شده است که اضافه وزن و چاقی در افراد بیشتر از گذشته رشد کند. عموما افرادی که دچار اضافه وزن هستند به دنبال راه‌هایی می‌گردند که علاوه بر بازدهی خوب، روند آسان و دوره نقاهت کوتاهی داشته باشد. شاید بتوان ورزش و رژیم غذایی را موثرترین روش‌های لاغری دانست اما برخی از رویه‌های درمانی همانند طب سوزنی می‌توانند تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن و لاغری شخص داشته باشند. لاغری با سوزن‌گذاری یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن است که می‌توان این رویه را در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی تجربه کرد. در بخش زیر به بخش‌های بیشتری از طب سوزنی اشاره می‌شود.

 

سوزن‌گذاری چیست؟
طب سوزنی برای اولین بار در چین انجام شد. بعد از تماشای نتایج طب سوزنی، این رویه درمانی وارد کشورهای دیگر شد و دانشمندان تحقیقات مختلفی بر روی این روش درمانی انجام دادند. در گذشته از طب سوزنی عموما برای التیام درد استفاده می‌شد اما امروزه طب سوزنی استفاده‌های زیادی دارد که می‌توان به لاغری و کاهش وزن اشاره کرد. طب سوزنی تشکیل شده از چندین سوزن نازک است که وارد پوست می‌شود. شاید تماشای طب سوزنی از دور دردآور به نظر برسد اما سوزن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون درد وارد پوست شوند.
معمولا تاثیر سوزن‌گذاری پس از چند جلسه مشخص می‌شود. افرادی که به دنبال تسکین درد هستند فورا تاثیر طب سوزنی را احساس می‌کنند اما افرادی که به دنبال لاغری با سوزن‌گذاری هستند نیاز به جلسات بیشتری دارند. طب سوزنی به وسیله تاثیر بر روی عصب‌ها و افزایش متابولیسم بدن، باعث لاغری می‌شود که در بخش زیر به نحوه انجام طب سوزنی اشاره می‌شود.

 

لاغری با سوزن‌گذاری چگونه انجام می‌شود؟
لاغری با طب سوزنی توسط سوزن‌هایی که نیدل نام دارند انجام می‌شود. پزشک بعد از بررسی بدن شما، نقاط مورد نیاز برای لاغری را مشخص می‌کند که عموما شکم و اطراف آن هستند. بعد از مشخص شدن و بررسی نقاط بدن، پزشک سوزن‌های نیدل را وارد بدن می‌کند. اولین بخشی که در بدن درگیر طب سوزنی می‌شود، گره‌های عصبی هستند. این گره‌ها واکنش‌های شیمیایی ایجاد می‌کنند که باعث تحریک متابولیسم و فعالیت بیشتر آن می‌شود. تاثیر سوزن‌گذاری علاوه بر لاغری بر روی اعصاب هم دیده می‌شود زیرا هنگامی که متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند، استرس و پرخوری به حداقل میزان ممکن می‌رسد و فشار عصبی کاهش پیدا می‌کند.
لاغری با سوزن‌گذاری باعث می‌شود که علاوه بر کاهش وزن، سیستم گوارشی شما هم سالم‌تر شود. طب سوزنی در کنار تاثیراتی که روی گره‌های عصبی و متابولیسم دارد، بر روی عصب‌های گوارش هم تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش اشتهای شخص و فعالیت سالم‌تر سیستم گوارشی می‌شود. جالب است بدانید که طب سوزنی را می‌توان با برخی از روش‌های لاغری دیگر مانند مزو امبدینگ ترکیب کرد تا تاثیر سوزن‌گذاری بیشتر شود. ترکیب رویه‌های درمانی مختلف و سوزن‌گذاری اصولی را می‌توانید در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی امتحان کنید.

 

چه افرادی برای لاغری با سوزن‌گذاری مناسب هستند؟
یکی از سوالاتی که عموم افراد پس از آشنایی با طب سوزنی می‌پرسند این است که آیا برای انجام چنین رویه درمانی مناسب هستند؟ می‌توان گفت که تقریبا تمامی رده‌های سنی و افراد می‌توانند حداقل یک بار طب سوزنی را تجربه کنند. البته اگر هرگونه حساسیت یا بیماری پوستی دارید باید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید. همچنین افراد باردار یا افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند باید قبل از انجام طب سوزنی، آزمایش‌های خاصی انجام بدهند.

لاغری با سوزن‌گذاری را می‌توان یکی از بهترین روش‌های درمانی دانست. این روش علاوه بر هزینه پایین، دوره نقاهت بسیار کمی دارد و شخص قادر به انجام امور روزانه خود پس از طب سوزنی است. اگر احساس می‌کنید دچار اضافه وزن شده‌اید می‌توانید لاغری با طب سوزنی را در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *