سوزن‌گذاری برای کاهش اشتها

سوزن‌گذاری برای کاهش اشتها

سوزن‌گذاری برای کاهش اشتها

بیشتر افراد در طول عمر خود حداقل یک بار نام سوزن‌گذاری یا طب سوزنی را شنیده‌اند ولی با این حال تنها عده بسیار کمی از مزیت‌های طب سوزنی مطلع هستند. طب سوزنی برای اولین بار در چین انجام شده و به دیگر قاره‌ها رسیده است. طب سوزنی بیش از دو هزار سال قدمت دارد و همچنان در بسیاری از کشورها این فرایند انجام می‌شود. سوزن‌گذاری عموما برای لاغری و کاهش اشتها انجام می‌شود. شما می‌توانید کاهش اشتها با سوزن‌گذاری را در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی تجربه کنید. در بخش زیر به نحوه سوزن‌گذاری و تاثیر آن در کاهش اشتها اشاره می‌شود.

سوزن‌گذاری چیست؟
قبل از آشنایی با طب سوزنی، باید با جریان انرژی در بدن آشنایی پیدا کنید. مفهومی به نام جریان انرژی «چی» در طب سوزنی چینی وجود دارد که با وارد شدن سوزن‌های نرم در بدن، روند جریان انرژی تغییر می‌کند. با تغییر جریان انرژی، تعادل بیشتری در بدن ایجاد می‌شود. سوزن‌ها عموما در بخش مشخصی از بدن وارد می‌شوند که پزشک از قبل آن بخش را بررسی کرده است. برای هر بیماری، بخش‌های مختلفی وجود دارد زیرا تاثیر سوزن‌گذاری علاوه بر کاهش اشتها، بر روی میگرن، ناباروری، کاهش درد و… هم اثبات شده است.
کاهش اشتها با سوزن‌گذاری توسط هورمون گرلین و لپتین انجام می‌شود. هورمون گرلین باعث می‌شود که اشتهای شما برای میل به غذا تحریک شود و لپتین در ذخیره کردن چربی نقش دارد. سوزن‌ها بعد از وارد شدن به بدن مستقیما بر روی این دو هورمون تاثیر می‌گذارند تا بعد از کاهش اشتهای شخص، متابولیسم بدن افزایش پیدا کند. برای انجام طب سوزنی اصولی، می‌توانید این فرایند را در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی انجام بدهید.

کاهش اشتها با سوزن‌گذاری چگونه انجام می‌شود؟
اغلب افراد فکر می‌کنند برای کاهش اشتها با سوزن‌گذاری باید درد زیادی را تحمل کنند در صورتی که چنین باوری اشتباه است. سوزن‌هایی که برای طب سوزنی ساخته شده‌اند همگی نازک هستند و بعد از وارد شدن به پوست، هیچگونه درد یا خونریزی ایجاد نمی‌کنند. البته بخش مهمی از این فرایند، وجود یک پزشک باتجربه و ماهر است. سوزن‌ها در ابتدا وارد پوست می‌شوند و باید به مدت بیست الی سی دقیقه درون پوست قرار داشته باشند.
البته قبل از انجام طب سوزنی، پزشک بیماری‌تان را بررسی می‌کند تا محل ورود سوزن‌ها را مشخص کند. برای کاهش اشتها عموما سوزن‌ها بر روی شکم قرار می‌گیرند. پزشک براساس تجربه و نوع سوزن‌ها می‌تواند آن‌ها را بلند کند یا بر روی پوست‌تان بچرخاند. این فرایند در طی چند جلسه انجام می‌شود و شما به مرور تاثیرات طب سوزنی را مشاهده می‌کنید. در بخش زیر به برخی از مزایای کاهش اشتها با سوزن‌گذاری اشاره می‌شود.

مزایای طب سوزنی
تاثیر سوزن‌گذاری را نمی‌توان در همان ابتدای کار مشاهده کرد. بدن شما نیاز به طی کردن چند مرحله سوزن‌گذاری و همچنین نقاهت کوتاه مدت دارد و به مرور تاثیرات سوزن‌گذاری را مشاهده می‌کنید. روش‌های متعددی برای کاهش اشتها وجود دارد اما طب سوزنی فواید بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد که در بخش زیر بیان شده است:
طب سوزنی نسبت به روش‌های دیگر عوارض کمتری دارد و دوره نقاهت این رویه بسیار کمتر از دیگر رویه‌های پزشکی است.
• از طب سوزنی می‌توان در دیگر بیماری‌ها و روش‌های درمانی هم استفاده کرد.
• افرادی که حساسیت دارویی دارند به راحتی می‌توانند طب سوزنی را جایگزین کنند.
• رویه‌های درمانی برای کاهش اشتها اغلب هزینه‌های سنگینی دارند. طب سوزنی نسبت به بسیاری روش‌ها هزینه کمتری دارد.

کاهش اشتها با سوزن‌گذاری را می‌توان یکی از سالم‌ترین رویه‌های درمانی برای رفع اشتها و لاغری دانست. طب سوزنی در نگاه اول دردآور به نظر می‌رسد اما هیچگونه خونریزی یا درد در هنگام انجام طب سوزنی رخ نمی‌دهد و بسیاری از بیمارها بعد از انجام طب سوزنی به آرامش بیشتری رسیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *