نحوه درمان سیاتیک با طب سوزنی در افراد مختلف

تحریک اعصاب سیاتیک با فشار بر روی کمر

نحوه درمان سیاتیک با طب سوزنی در افراد مختلف

درمان سیاتیک با طب سوزنی، یکی از موثرترین روش‌های درمانی است که می‌تواند درد را تا حد بسیاری کاهش دهد. معمولا گرفتگی در عصب سیاتیک منجر به دردی خاص از کمر تا کف پاها می‌شود. اینکه فشار روی کدام قسمت از عصب باشد، نوع درد و شدت آن، متفاوت است. گاهی در برخی از افراد، درد از کمر تا پشت ران احساس می‌شود و گاهی این درد تا کف پای چپ یا راست کشیده می‌شود. در برخی نیز درد در هر دو پا وجود دارد.درمان سیاتیک با طب سوزنی، منجر به کاهش فشار روی عصب سیاتیک می‌شود. در نتیجه، درد از بین می‌رود. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

سیاتیک و علائم آن

عصب سیاتیک، بزرگترین عصب بدن است که از انتهای مهره‌ کمر و از قسمت باسن و پشت ران شروع شده و تا پشت زانوها، کشیده شده است. این عصب در قسمت زانو به دو قسمت تی بال و پرونئال تقسیم می‌شود. عصب پرونئال نیز به دو قسمت عمقی و سطحی تقسیم می‌شود. عصب سطحی به پوست ختم می‌شود وعصب عمقی به قسمت جلوی ساق پا می‌رود.
عصب سیاتیک هم در راست و هم در چپ بدن وجود دارد. اگر فشار روی دیسک کمر زیاد باشد، فتق دیسک پدید می‌آید. در این صورت با توجه به اینکه فتق دیسک در کدام قسمت اتفاق افتاده باشد، عصب سیاتیک در همان قسمت، تحریک می‌شود. گاهی محل بیرون زدگی دیسک به گونه‌ای است که سیاتیک هر دو طرف تحریک می‌شود. افرادی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند، به مراتب، درد بیشتری از سیاتیک را حس می‌کنند.
درد سیاتیک، معمولا نوعی درد طنابی شکل است که از گودی کمر شروع شده و تا پشت ران و زانوها کشیده می‌شود. شخصی که دچار درد سیاتیک شده است، معمولا در راه رفتن مشکل دارد. اگر فشار دیسک کمر روی عصب سیاتیک زیاد باشد، حتی شخص قادر به راه رفتن هم نیست.
درمان سیاتیک با طب سوزنی، می‌تواند اسپاسم عضلات دور دیسک کمر و عصب سیاتیک را کم کند تا عصب ریلکس شود. در صورتی که تحریک سیاتیک کم باشد، درد احساس می‌شود. اما در صورتی که فشار زیاد باشد، بعد از گذشت مدتی، درد حس نمی‌شود. اما این نشان، نشان خوبی نیست. گز گز شدن پا و حتی بی حسی در کف پا و زانو، می‌تواند از علائم آن باشد. بنابراین باید هرچه زودتر عامل ایجاد فشار روی سیاتیک از بین برود.

فشار دیسک‌های ستون فقرات روی سیاتیک و درمان آن با طب سوزنیفشار دیسک‌های ستون فقرات روی سیاتیک و درمان آن با طب سوزنی

دیسک کمر از مشکلاتی است که در برخی از افراد ایجاد می‌شود. بین مهره‌های ستون فقرات، یک ماده کپسول مانند و ژله‌ای وجود دارد که می‌تواند از لغزش مهره‌ها به روی یکدیگر، جلوگیری کند. اگر این کپسول بین مهره‌ها نباشد، انسان نمی‌تواند خم و راست شود. گاهی فشار روی کمر در اثر بلند کردن اجسام سنگین یا ایستادن بیش از حد، زیاد می‌شود و ممکن است دیسک کمر، فتق پیدا کند.
در اثر فتق دیسک در مهره‌های ۴ و ۵ و گودی کمر، فشار روی عصب سیاتیک زیاد می‌شود. هر گونه تحریک روی این عصب می‌تواند منجر به ایجاد درد و گز گز یا بی حسی در اندام تحتانی شود.درمان سیاتیک با طب سوزنی می‌تواند عصب را ریلکس کند و اسپاسم عضلات اطراف را بر طرف کند. همین کار می‌تواند درد را در بیمار کمتر کند. اما نکته مهم اینجاست که در درمان سیاتیک با طب سوزنی، بهتر است قبل از شروع، علت اصلی را جویا شد.

ممکن است درد سیاتیک در اثر بیرون زدگی مهره، دیسک هرنیشن یا پارگی دیسک و یا حتی فشار در اثر فتق ساده، پیش آمده باشد. لذا نیاز است که علت اصلی، پیدا شود. اگر دلیل اصلی خیلی حاد نباشد، می‌توان در کنار درمان دارویی و هر نوع درمان دیگر، از درمان با طب سوزنی نیز استفاده کرد.

عوارض عدم درمان سیاتیک

انجام طب سوزنی برای رفع دردهای سیاتیکیانجام طب سوزنی برای رفع دردهای سیاتیکی

عصب سیاتیک از مهم‌ترین و طولانی‌ترین اعصاب در بدن است. هر گونه فشار روی آن باعث ایجاد دردهایی می‌شود که خواب و خوراک را از فرد می‌گیرد. برای درمان این مشکل باید هرچه زودتر اقدام کرد و عامل اصلی فشار را از بین برد.
در طب سنتی درمان‌هایی برای کاهش درد سیاتیک وجود دارد که می‌توان آنها را نیز امتحان کرد. فقط نیاز است تا به یک پزشک حرفه‌ای در این زمینه مراجعه شود. دکتر منوچهر امینی از متخصصان طب سنتی، می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به درمان سیاتیک و دیسک کمر کند.
عوارض عدم درمان سیتیک با طب سوزنی یا هر روش دیگر، منجر به اختلال در زندگی فرد خواهد شد. از جمله عوارض آن می‌توان به بی حسی در پا، عدم توانایی در راه رفتن و دویدن و تحمل درد در کمر و پاها اشاره کرد.