کاویتاسیون در لاغری چیست؟

لاغری با کاویتاسیون

 

پیشرفت فناوری باعث شده راه حل‌های زیادی برای بیماری‌ها و مشکلات به وجود بیاید. هر فردی که اضافه وزن داشته باشد حداقل یک بار به روش‌های لاغری فکر کرده و به دنبال یک روش مناسب بوده است. ورزش و رژیم بخش مهمی از لاغری هستند اما برخی مواقع شخص به دلیل مشغله‌های زیاد یا… نمی‌تواند از روش‌های ساده استفاده کند و نیاز به روش‌های درمانی مختلف مانند کاویتاسیون دارد. کاویتاسیون یک دستگاه جدید در صنعت پزشکی است که به لاغری موضعی افراد کمک می‌کند. دستگاه کاویتاسیون را می‌توان در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی امتحان کرد. در بخش زیر به کاربرد اصلی و چگونگی انجام کاویتاسیون اشاره می‌شود.

 

 

کاویتاسیون چیست؟

 

شاید تاثیر کاویتاسیون در لاغری همانند ورزش یا رژیم‌های غذایی اصولی نباشد اما افرادی که به دنبال لاغری موضعی هستند کاویتاسیون یک گزینه مناسب برای‌شان محسوب می‌شود. لاغری موضعی به این معنا است که شخص می‌خواهد بخش‌های مشخص شده‌ای از بدنش مانند شکم را لاغرتر کند و به دنبال یک لاغری کلی نیست. به همین دلیل است که تاثیر کاویتاسیون در چنین شرایطی مشخص می‌شود. دستگاه کاویتاسیون بر روی سلول‌های چربی اطراف شکم، کمر، ران، باسن و… تاثیر می‌گذارد و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

لاغری با کاویتاسیون همانند بسیاری از روش‌های دیگر بدون بیهوشی و دوره‌های سخت نقاهت می‌باشد. دستگاه کاویتاسیون با فشاری که بر روی سلول‌ها ایجاد می‌کند، آن‌ها را متلاشی کرده و بافت چربی محل مورد نظر را کاهش می‌دهد. در بخش زیر به نحوه لاغری با کاویتاسیون اشاره می‌شود.

کاویتاسیون در لاغری
کاویتاسیون در لاغری

نحوه لاغری با کاویتاسیون

هنگامی که پزشک دستگاه کاویتاسیون را در محل مورد نظر بدن قرار می‌دهد، دستگاه تلاش می‌کند به آب میان بافتی چربی‌ها فشار وارد کند تا سلول‌های چربی از بین بروند. دستگاه کاویتاسیون امواج اولتراسوند را با فرکانس پایین به بدن ارسال می‌کند تا حباب‌های کم فشار در بافت‌های چربی ایجاد شوند. این حباب‌ها حاوی بخار داغ هستند و به سرعت رشد می‌کنند. زمانی که مکان حباب‌ها در بافت چربی جا به جا شود، حباب‌ها منفجر می‌شوند و نتیجه این انفجار، فشار به سلول‌های چربی و از بین رفتن آن‌ها می‌باشد.

دستگاه کاویتاسیون با یک فرکانس ۴۰۰۰۰ هرتزی امواج خود را ارسال می‌کند. پس از انفجار سلول‌های چربی، چربی سوزی با کاویتاسیون در بدن آغاز می‌شود. آب‌ها سلول‌های چربی به مرور از بدن خارج می‌شوند و دیگر سلول‌های باقی مانده هم به صورت پراکنده در بافت چربی قرار می‌گیرند. انجام کاویتاسیون بدون بیهوشی و بی‌حسی است و با دستگاه‌های مجهز در کلینیک طب سوزنی دکتر منوچهر امینی انجام می‌شود.

 

لاغری با کاویتاسیون برای چه افرادی مناسب است؟

تاثیر کاویتاسیون در لاغری را تنها در افراد بین بیست و پنج سال تا شصت سال می‌توان مشاهده کرد. اگر در رده سنی مشخص شده قرار ندارید بهتر است که در ابتدا با پزشک مشورت کرده و آزمایش‌های مشخص شده‌ای انجام بدهید. همچنین تاثیر کاویتاسیون بر روی افرادی که دچار چاقی درجه یک هستند مشهود‌تر از دیگر افراد است. عموما افرادی از تاثیر کاویتاسیون بهره می‌برند که به دنبال لاغری موضعی هستند و صرفا می‌خواهند یک بخش خاصی از بدن‌شان لاغر شود. جالب است بدانید که از دستگاه کاویتاسیون برای لاغری صورت هم استفاده می‌شود و تاثیر کاویتاسیون در لاغری را می‌توان در چهره هم مشاهده کرد.

 

لاغری با کاویتاسیون
لاغری با کاویتاسیون

البته در کنار افراد بالا، گروه‌های دیگری هم هستند که نمی‌توانند لاغری با کاویتاسیون را تجربه کنند. بانوان باردار، افراد مبتلا به آلرژی‌های خاص، افراد مبتلا به سرطان و… از گروه‌هایی هستند که نمی‌توانند از دستگاه کاویتاسیون بهره ببرند. همچنین می‌توان به افراد با بیماری‌های کبدی و پوکی استخوان هم اشاره کرد.

 

در نهایت می‌توان گفت که کاویتاسیون در لاغری نقش مهمی دارد. کاویتاسیون یکی از تنها روش‌هایی است که در کنار فواید زیاد، دوره نقاهت خاصی ندارد و پزشک می‌تواند به صورت سرپایی فرایند کاویتاسیون را بر روی بیمار انجام بد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *